Na granicy Brazylii i Argentyny - Wodospady Iguazu - Najsłynniejsze wodospady świata




               Co łączy Brazylię, Argentynę, Kanadę i Islandię? Najpiękniejsze i najbardziej widowiskowe wodospady na świecie!
W Brazylii nie planowałem spędzić dużo czasu, ale wiedziałem że nie mogę odpuścić najpiękniejszych wodospadów Ameryki Południowej. 
Czas trochę gonił, więc postanowiłem obejść trochę autostopowe zasady i kupić nocny bilet autobusowy z Sao Paulo do Foz do Iguaçu. 100 reali, trochę szczęścia i tego samego dnia siedziałem w autobusie do Foz. 
Z samego rana byłem już w Foz, gdzie zameldowałem się do taniego hostelu, by przy aromatycznej Yerba Mate zrobić szkic planu następnego dnia.



Wodospady Iguazu to jeden z siedmiu nowych cudów natury. Swoją wielkością dosłownie nokautuje słynny wodospad Niagara ( Jest dwa razy większy i dwa razy szerszy). W języku Indian Guarani, Foz do Iguaçu oznacza " wielką wodę". Najciekawsza i najbardziej widowiskowa część, nazywa się Garganta del Diablo ( Gardziel Diabła ).





Wodospady Iguazu znajdują się na granicy dwóch krajów - Argentyny i Brazylii. Każda ze stron dosłownie toczy wojnę, która jest lepsza, po której stronie są ładniejsze widoki i która ma więcej atrakcji do zaoferowania. Tak po prawdzie, fajnie jest zwiedzić obie strony. 
Mnie bardzo ograniczały finanse, więc byłem zmuszony wybrać tylko jedną stronę. No i padło na Brazylię. 
Transport pod główne wejście , złapałem z największego terminala autobusowego w Foz. Około 45 minut z przesiadką i byłem na miejscu. 
Bilet do parku narodowego kosztował 60 reali ( jeśli dobrze pamiętam). W cenie wliczony był transport busem i szlak. Dla bardziej wymagających, przygotowane są też inne atrakcje jak wpłynięcie na wodospady, safari, helikopter i park ptaków ( polecam odwiedzić ). 





Bez dodatkowych atrakcji park narodowy można zwiedzić w około 4 godziny. Przed wejściem najlepiej jest zrobić zapas jedzenia i picia, ponieważ w środku jest bardzo drogo. Woda, kawa, herbata to koszt około 10 zł, za kanapkę lub mpanadas trzeba zapłacić około 30zł. 







Na koniec zdecydowałem się odwiedzić park ptaków.  Jest to prywatny ogród zoologiczny, gdzie spotkać możemy ptaki jak i motyle z różnych zakątków świata. Park ptaków utworzony został w 1994 roku i zajmuje teren o powierzchni aż 16 hektarów. Większość zwierząt możemy podziwiać z bliska, ponieważ latają swobodnie. 






Zdecydowanie wodospady Iguazu to nie jest tania atrakcja. Ale nie wyobrażam sobie być w Brazylii i nie zobaczyć tego widowiskowego miejsca. Możecie uwierzyć albo nie ale wodospady Iguazu warte są każdej ceny. 


Więcej zdjęć w pełnej rozdzielczości znajdziesz w Galerii. Relacja wideo na moim kanale youtube
Facebook funpage by być na bieżąco. 

Miłego dnia
T.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz